Mandlové krémy



Mandlový krém je celkem známá klasika. I pro ty, kterým kosmetická péče nic moc neříká a o kosmetiku se nezajímají. Mandlový krém je na trhu desetiletí. Pro mne je to synonymum jednoduchosti, čistoty a důkladné péče. Zvláčněná, vyživená pleť v jednom jednoduchém kroku. Tento dojem evokuje a umocňuje i balení - většina mandlových krémů je v bílých krabičkách nebo tubách s červenými detaily s květem mandle a slovy "original" nebo "natural". Obaly jsou jednoduché a krásné. Už jen tento fakt mě pobízí k tomu, abych jedno takové balení měla doma. Už jen se na něj dívat mi způsobuje příjemné pocity. Láká mě to k tomuto typu krému hlavně teď, v zimě.
Funkčností mají být mandlové krémy určeny především pro pleť suchou. Ovšem jak dále uvidíme, dnes je jich na trhu více a ne u všech je to pravda. Dlouholetou legendou byl především AB mandlový krém, který se ovšem přestal vyrábět už docela dávno. Nechci mást nepřesnou informací, protože si nejsem úplně jistá, ale můj dojem je ten, že výroba skončila v roce 2003. Od té doby se na internetu hemží diskuse o tom, který krém by jej mohl nahradit.
Tento druh krémů mě zajímal především z důvodu jeho legendárnosti a tak jsem chtěla mrknout na to, jak to vypadá s mandlovými krémy na trhu v ČR nyní a zda by některý z nich nemohl být pro mě.
Jak jsem zjistila, "druhů" nebo "typů" mandlových krémů je několik. Pro jejich rozlišení je potřeba zapátrat ve složení a popisu, na kterou pleť je krém určen. Rozdělila jsem je tedy na tyto dvě kategorie:


  1. Velmi hutné mastné mandlové krémy pravděpodobně nejblíže odpovídající původnímu záměru mandlového krému - výživa a promaštění suché pleti.
Tyto krémy mají jedno společné. Na prvních místech ve složení se vyskytují tyto složky v tomto pořadí: Aqua, Petrolatum (vazelina), Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Paraffinum Liquidum, a na třetím místě je mandlový olej.
Právě přítomnost vazelíny dělá pověstnou hutnost krému a jeho určení pro suchý typ pleti. Diskuse o složení přírodních, nepřírodních, ropných látek v kosmetice by vydala na samostatný článek a blíže to zde rozvádět nebudu. Jen dodávám, že na složení se nikdy, nedívám jako na výčet jednotlivých látek a jejich samostatné hodnocení. Ani nehodnotím, zda jsou přírodní nebo ropné. Vždy je důležitý celek, ne jednotlivé části. Ony i ropné produkty jsou v kosmetice nezastupitelné a dělají svou dobrou službu, ačkoli móda dnes velí jinak. Vazelína, například, dělá na suché pleti tzv. okluzivní film, který zabraňuje nadměrnému odpařování vlhkosti a pro suchou pleť je doslova nepostradatelná.
Na českém trhu jsem v této kategorii našla tyto krémy

Ryor Tradiční mandlový krém ultramastný

Složení: Aqua, Petrolatum, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Paraffinum Liquidum, Cera Alba, Glyceryl Stearate SE, Cetyl Palmitate, Glycerin, Parfum, Benzyl Salicylate, Linalool, Chloroacetamide, Sodium Benzoate, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, BHT.
Na tento krém jsem nenašla přímo žádnou recenzi. Na www.omlazení.cz si jej uživatelky chválí a přirovnávají k tradičnímu AB mandlovému krému. Osobně jej vyzkoušený nemám, ale do mrazu mne láká. Jak budete ale číst níže, asi dám přednost neprve jinému kandidátovi. Ale kdoví, možná mu podlehnu, Ryor mám totiž moc ráda.

HB Natural mandlový výživný krém

Složení: Aqua, Petrolatum, Prunus Dulcis, Paraffinum Liquidum, Glyceryl Stearate, Cera Alba, Cetyl Palmitade, Cholesterol, Glycerin, Parfum, Boric Acid, Chloroacetamide, Sodium Benzoate, Geraniol, Amyl Cinnamal, Coumarin, Hydroxycitronellal.
Moc, moc se mi líbí jeho čisté jednoduché balení v průhledném kelímku. Pokud budu z této kategorie některý vyzkoušet, asi to bude tento.

Calendula Výživný mandľový krém

Složení: Aqua, Petrolatum, Prunus Dulcis, Parrafinum Liquidum, Cera Alba, Cetyl Palmitane, Glyceryl Stearate, Sorbitan Oleate, Glycerin, Parfum, Diazolidinyl Urea, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate, Boric Acid, Tocopheryl Acetate.
Tento výrobek je slovenský. Vyrábí ho Callendula a.s. V této recenzi si jej uživatelka velmi chválí a uvádí, že z mastných mandlových krémů se jí osvědčil zatím nejvíce. Prý vyzkoušela Ryor, Galenicu a Body Tip (v tubě - pozor, liší se složením od kelímkové verze). Tento bych si koupila v případě, že by se mi tento typ krémů osvědčil a nechala bych sis jej jako stálici.

BODY TIP Mandlový výživný krém Natural v tubě

Složení: Aqua, Petrolatum, Prunus Dulcis, Paraffinum Liquidum, Monoacylglycerol, Cera Alba, Cetyl Palmitate, Cholesterol, Glycerin, Tocopheryl Acetate, Parfum, Sodium Benzoate.
Opět složením podobný jako všechny ostatní mastné krémy. Tento krém má ještě odlehčenou verzi v kelímku, kterou jsem zařadila do druhé kategorie.

BODY TIP Regenerační noční mandlový krém Revitaly s Q10

Složení: Aqua, Petrolatum, Prunus Dulcis, Paraffinum Liquidum, Monoacylglycerol, Cera Alba, Cetyl Palmitate, Cholesterol, Glycerin, Ubidecarenone (Coenzyme Q10), Tocopheryl Acetate, Parfum, Sodium Benzoate.
Opět velice podobný s tím rozdílem, že obsahuje také koenzym Q10. Je to noční verze níže popsaného Body tip výživného krému mandlového.


            2. Méně mastné mandlové krémy:
Tyto krémy se svým složením liší. Na prvních místech už neobsahují vazelinu a proto jsou lehčí, vhodné i pro méně suchou pleť, popřípadě pleť smíšenou a některé z nich, myslím si, by byly dobře použitelné i pro občasné použití u pleti mastné.

Body tip výživný krém mandlový

Složení: Aqua, Paraffinum Liquidum, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Petrolatum, Hydrogenated Coconut Oil, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Ceteareth-20-m –glycerin, Tocopheryl Acetate, Dehydroacetic Acid, Benzoic Acid, Phenoxyethanol, Ethylhexylglycerin, Parfum, Amyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Coumarin, Geeraniol, Hydroxycitronellal, Isoeugenol, Limonene, Linalool.
Je to denní verze výše popsaného Regeneračního nočního mandlového krému Revitaly s Q10. Jak je ze složení vidět, na druhém místě už není vazelina. Krém obsahuje stále vysoké množství mandlového oleje, který je, jako u všech předešlých krémů, na třetím místě INCI.
Tento krém mám osobně vyzkoušený. Vůně je krásně starosvětská a dost silná. Vůně mi nevadí ani mě nedráždí, ale kdo nemá rád silné parfemace, pro toho to asi nebude. Já mám pleť smíšenou, v zimním období něco mezi suchou a smíšenou. Tento krém je ale, řekla bych, na mě přesto ještě slabý. Na chvíli sice vyživí, ale rychle se vpije a já mám pocit, jakoby na pleti nic nezbylo. Mám ráda ten pocit dobře hydratované pleti. Ne mastný film, ale takovou tu vláčnost a hebkost, která po krému dle mého názoru má zůstat. Po tomto krému je tak maximálně 15 minut. ale možná se k němu vrátím. Přeci jen ta vůně ...

Ryor výživný mandlový krém

Složení: Aqua, Isohexadecane, Isopropyl Myristate, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Sorbitan Isostearate, PEG -2 -Hydrogenated Castor Oil, Ozokerite, Hydrogenated Castor Oil, Propylene Glycol, Cera Alba, Glycerin, Magnesium Stearate, Magnesium Sulfate, Dimethicone, PEG-40, Sorbitan Peroleate, Chloracetamide, Sodium Benzoate, 2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol, Parfum, Limonene, Benzyl Salicylate, Linalool, BHT.
Tento krém neobsahuje vazelínu vůbec. Měla jsem ho. Je krásně lehoučký. Obsahuje opět mandlový olej v dost velkém množství. Tento krém voní slabounce a příjemně. je velmi jemný, do pleti se vpije téměř okamžitě. Je opravdu jemňoučký a lehoučký. Pro můj typ pleti bude až na období, kdy se oteplí. Jaro, popřípadě léto. Nyní mi vůbec nestačí. Body Tip je hutnější a pocit vyživené pleti po něm vydrží určitě déle. Miluju ho, ale do mrazu mi prostě nestačí. Právě tento krém je, dle mého názoru vhodný i pro smíšené - mastné typy pleti - třeba do zimního obodbí.

Regina mandlový krém:

Složení: Aqua, Caprilic/Capric triglyceride, Glycerin, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Cyclopentasiloxane, Diisostearoyl Polyglycerin - 3 - dimer Dilinoleate, Butyrospermum Parkii Extract, Dimethicone, Parafin, Cera Alba, Magnesium Sulfate, Panthenol, Parfum, Hydroxycitronellal, d - Limonene, Geraniol, Isoeugenol, Amyl Cinnamal, Coumarin, Linalool, Benzyl Salicilate, Tocopherol, 2 - bromo - 2 - nitropropan - 1,3 - diol, Methylparaben.
Tento krém recenzovala Petra lovelyhair zde. Osobně jej vyzkoušený nemám. Nevím proč, ale moc mě neláká. Nějak se mi nelíbí balení. Pár výrobků od Reginy jsem vyzkoušela a nezaujaly mě. Třeba bude dobrý, nevím, ale zkoušet ho nebudu. Dle recenze by měl být docela hutný, ovšem vzhledem k absenci vazeliny na prvních místech do první kategorie patřit nebude.

Bione noční krém

Složení: Aqua, Ethylhexyl Stearate, Hydrogenated Coconut Oil, Cetyl Alcohol, Castor Oil, Glyceryl Stearate Se, Glycerin, Butyrospermum Parkii, Stearic Acid, Allantoin, Panthenol, Xanthan Gum, Crosslinked Acrylic Vinyl Ester Copolymer, Carbomer, Parfum, Sodium Hydroxide, Tocopheryl Acetate, Retinyl Palmitate, Sodium Carbomer, Caprylyl Glycol, Sweet Almond Oil, Phenoxyethanol.
Tak, na tento mám políčeno taky. Na omlazení se na něj pějí ódy. Láká mě. Mám jeho denní verzi, která mne zklamala. U mě zůstává jakoby na povrchu pleti a nevstřebal se do hloubky a ty nižší vrstvy kůže zůstávají stále suché. Nevím, jak jinak to popsat. Miluji jeho vůni, ale hloubková hydratace se nekoná. Denní krém jsem tu proto nezařadila.
Ovšem co do zařazení mezi mandlové krémy jsem váhala. Ve složení je mandlový olej uveden až téměř na konci. Od mandlového krému bych tedy čekala, že mandlový olej bude jedna z hlavních komponent krému. K zařazení zde jsem se rozhodla, že určením a vlastnostmi krému je mandlovým krémům podobný a navíc mezi uživatelkami se těší značné popularitě.


Bione mandlový krém natural

Složení: Aqua, Ethylhexyl Stearate, Hydrogenated Coconut Oil, Cetyl Alcohol, Castor Oil, Glyceryl Stearate Se, Glycerin, Butyrospermum Parkii, Ethylhexyl, Methoxycinnamate, Stearic Acid, Allantoin, Panthenol, Xanthan Gum, Cross-Linked Acrylic Vinyl Ester Copolymer, Carbomer, Parfum, Sodium Hydroxide, Tocopheryl Acetate, Retinyl Palmitate, Sodium Carbomer, Caprylyl Glycol, Sweet Almond Oil, Phenoxyethanol.
Tak tyto dva krémy jsem téměř do puntíku stejné. Jediným rozdílem je UV filtr v tomto krému. Opět je populární. Moc se mi líbí jeho čistá, jednoduchá krabička typická pro mandlové krémy. Ovšem stejně jako noční krém - s obsahem mandlového oleje je na štíru.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak jsem se já naučila anglicky